FJ

FJ

Sunday, December 15, 2013

Pendam

Aku punya tabiat yang pelik..
bukanlah luar tabie'
cuma akan ku ulang sebuah lagu itu mungkin lebih 150 juta kali..
jika apa yang aku rasakan ketika itu sama...

Bak kata Yuna, lagu-lagu di radio seolah-olah memerli aku??
Begitu gambarannya...

Parah? Aku tahu...
aku sendiri tak mengerti...
Lebih lagi semenjak kebelakangan ini..

Aku rasa bagai kesuntukan masa...
masa untuk aku berterus terang tentang isi hati aku..
kepada si 'dia...'

'Dia..'
aku anggap sebagai teman..
jauh dekat.. tegur tidak...

Senyum yang sipu aku lemparkan kepada 'dia'...
dengan harapan 'dia' mengerti...

Mungkin aku yang pengecut...
berpegang teguh pada tiang 'persahabatan' katanya...
tapi akhirnya...

Sudahlah..mungkin aku bukan yang satu kau cari itu..
maafkan aku..
kerna dalam diam cinta itu muncul...
biar tiada siapa yang tahu kecuali aku..

Mungkin erti sebenar disini..
'Asal kau bahagia'
aku rela jadi si polan hipokrit pendam perasaan sendiri..

Ya.. Biar aku korban..
biar semua bahagia...
biar kau bahagia..
biar aku pendam perasaan itu...
pendam........

No comments:

Post a Comment