FJ

FJ

Friday, March 1, 2013

Adik-adikku..

Aku lihat kalian..
Aku mengerti apa yang kalian lalui..
Apa? tidak! aku tidak berpura-pura untuk cuba menyedapkan hati kalian...
Aku ini lihat pada umur saja kalian sudah tahu berapa banyak "Asam & Garam" telah aku TELAN!

Aku cuba untuk menjaga kalian..
Aku menyangi kalian..
Iyalah! kalian ibarat adik kepadaku..
Tapi aku tahu tidak cukup ilmu yang aku turunkan..
Tidak cukup pengalaman yang aku ceritakan..
Pastinya tidak cukup untuk kalian tempoh apa yang mendatang..

Tapi aku pasti kematangan pasti akan kalian rasa...
Kelakuan dan perbuatan yang "BODOH" tidak akan aku terima kerana itu bukan prinsip hidup aku dan aku mahu kalian juga begitu..

ALLAH itu sentiasa ada..
jangan sombong..air wuduk dan tikar sejadah jadikan teman dikala susah mahupun senang..
Keluarga..Kawan-kawan, itulah yang kita ada... YANG PATUT KITA JAGA!
Jagalah satu sama lain..itulah yang mampu aku amanatkan...

Jika aku mampu hendak saja aku disitu..
membimbing kalian agar tidak tersasar..
Perbaik..tetapkan semula niat kalian disitu..
Aku harap nukilan ini dapat kalian erti maksudnya..
Dan terus maju kehadapan..
Doaku sentiasa akan kesejahteraan kalian.. =)

No comments:

Post a Comment